Résföld paklibemutató: Erdei áramlatok

Ahogyan azt a lapelemzésemben is megírtam, az újonnan megjelent éjfattyakat többféleképpen össze lehet rakni. Daxx egy jó opció lehet hozzájuk, ám a tesztelés alatt próbálkoztunk sok minden mással is, én többek között egy Bűvös erdős-áramlós vonallal. A trükk az volt, hogy miközben a játékkörnyezet nagyon be van drágítva, mi az áramlások révén tudunk olcsón előnyt szerezni, majd hosszútávon ezzel a manaelőnnyel próbáljuk ledolgozni a laphátrányunkat. Erről a pakliról írok leírást.

Kezdjük a paklit a követő-szabálylap felállással:
  • Transzcendáló rakshallion
  • 3 Bűvös erdő
A követő lehetővé teszi számunkra, hogy akár az első körben is eláramoljunk egy hatékony lapot, a Bűvös erdők meg a drágító környezetet adják meg. Egyébként egy darabig gondolkodtam azon is, hogy csak 2 Erdővel játszom, mert a kétszeri áramlás miatt néha jobb a 2. köre a +1 lap, mint az eggyel nagyobb drágítás, de ez a pakli végül a sok előrecounter miatt arra ment rá, hogy ebből a játékmechanikából nyerjünk minél nagyobb előnyt. De természetesen érdemes mindkét verziót kipróbálni.

Nézzük a lehetséges színeinket! A lila és a fekete evidens, hiszen a legtöbb éjfatty ebből a két színből van, a harmadik viszont érdekesebb. Ugyanis több lila-sárga vagy fekete-sárga éjfatty van, ami egész jól kombózik az áramlós képességekkel. A Dornodon sem teljesen elvetendő, a Plazmapermet nem lett rossz lap, és a Penge Borisz – Fejvadászok céhe kettős is kegyetlen parát tud az asztalra tenni 3 Erdő mellett. Ugyanakkor úgy gondolom, hogy az Elenios sokkal több Bűvös erdős és áramlós táppal rendelkezik, amik közül 1-2 olyan fontos szerepet tölt be, hogy nem vagyok hajlandó kihagyni. Szóval ezt mérlegelve végül a kék mellett döntöttem, mint harmadik szín!

Első körben azt nézzük meg, hogy milyen hasznos éjfattyaink vannak:
  • 3 Bn’oxrad szaggató* – a legkegyetlenebb áramlással rendelkező éjfatty, ami akár sima lényként is komoly előnyt adhat.
  • 3 Drig’ra, az álomtörő* – ez inkább áramlós lap lesz, a dobatása ebben a környezetben ritkábban kerül előtérbe, de egyért leszedni bármit, az sosem rossz, főleg, hogy hosszútávon visszaadja a manát.
  • 3 Pcz’gecz, a tisztító* – kegyetlen szörnyeteg. Az áramlása is jó, mert általa a második körben kitehetünk akár manáért is valami hasznos lapot. De lényként is óriási mészárlást képes rendezni, a reakció-képessége meg egyenesen beteg ide.
  • 3 Tl’urlang tojás* – kicsit alternatívabb, de a varázslatok előzetes lereagálása is fájdalmas lehet egyes pakliknak. Ha meg ez nem annyira jó, akkor semlegesítünk és olcsóbbítjuk a többi éjfattyat.
  • 3 Dl’gauruk, a makacs – néhány régebbi bútordarab is be fog férni. A Földanya ereje révén akár hasznos lehet a reakcióvédelem is, de lényként a leszedése és az extra védelem is hasznos képesség.
  • 3 Bn’ose, a csontporlasztó – itt azért ritkábban fogjuk az áramlást használni, mert bizonytalanabb képesség, ugyanakkor 1-2 betermelt Animált csontváz gyorsan pontot tehet a meccse végére, de az elején akár 1-2 Csatornapatkány is hasznos lehet.
  • 3 Vg’axtol torzító – a szinte bármit keresést azt hiszem nem kell magyaráznom, ha meg lényként tesszük ki, brutális ütőerővel rendelkezik. Figyeljünk oda, hogy akár magát is előkeresheti!
Bár nem éjfatty, de a képessége miatt ide sorolok még egy lapot:
  • 3 Dühöngő Amod – mivel egyes alap költségű lapokra hat az áramlás, szinte mindig hasznos lesz.
Ezek lesznek az általunk használt éjfattyak. A továbbiakban jöjjenek azok a lapok, amik erőforrást biztosítanak számunkra:
  • 3 Transzörvénylő – nem bonyolult a történet, kirakjuk egy varázspontért, és onnantól ingyen áramlunk, ráadásul visszaadja a lapot. Nem is kell több.
  • 3 Lemezlovas – picit speciálisabb olcsóbbítás, a játék elején inkább csak Dj’raekh lemezeket fogunk vele kérni, kicsit később azonban masszív lapelőnyt adhat.
  • 3 Aszályvarázs – most nem keverem össze a Mágikus aszállyal:). Mondanom sem kell, hogy de elsősorban az áramlása miatt fogjuk használni, ami fixen 2 lap, amiből egyet azonnal kapunk. Ez elég is.
  • 3 Ködszellem – Általában véve kimondható, hogy egy Bűvös erdőt még be lehet neki áldozni, a kettő is kellőképpen zavarja az ellenfelet, cserébe viszont varázspontot ad, a lapunkat is visszaadja, és kapunk egy nagyon masszív lényt. Biztos a helye.
  • 3 Felzárkózás – itt már nagyobb dilemmám volt, hogy használjam-e alapból, mert erre ki kell fizetni a 4 varázspontot. Viszont mivel egy lappal kezdünk, még egy 3 lapos pakli ellen is megadja a 3 lapot, amiknek jelentős részét áramolni fogjuk. Ez azért erős érv mellette.
Aki szeretne, betehet még egy Fókuszálást is, van olyan szituáció, amikor annyira kiürül a kezünk, hogy elő lehet keresni és meg lehet tolni. Behúzni viszont nagyon nem szeretnénk, ezért nem feltétlenül evidens.

A következő szekcióban néhány meccsfordító lapot teszek be, amik a játék elején kiegyenlítik a laphátrányukat, és később is hasznos lehet. A Pcz’gecz is tulajdonképpen egy ilyen lap, de az éjfattyakon kívül más lapok is képesek erre:

  • 3 Nagyobb életszívás – még egy áramlós leszedés, de varázslatként is képes egy komolyabb meccsfordításra.
  • 3 T. Vlagyimir – azt hiszem, az ő helye nem lehet kérdés. A játék elején az áramlásos képessége adhat némi tempóelőnyt. Ha meg lényként jön ki... nos azt hiszem, ebben már éppen elég tapasztalata van mindenkinek.
  • 3 Vlagyimir ítélete* – hogy a család teljes legyen, használjuk Vlagyimir barátunk ítéletét is. Ha sikerül a meccs korai szakaszában kitenni (egy 3 vp-s áramlással ez nem is olyan reménytelen), akkor gyakorlatilag 0-ról indul mindkét játékos. Onnan pedig nehezen fog felállni az ellenfél, mivel külön-külön a mi lapjaink valószínűleg erősebbek.
  • Bár már 54 lapnál tartunk, itt mehetünk nyugodtan kicsit feljebb. Az alábbi lapokat használtam még a tesztelés során, ami jól működött.
    • 3 Esszenciakapocs – Az ingyenes másolás már 15 éve is nagy érték volt, most is az. A Kurtzok miatt meg ritka lesz, hogy igazán értékes lapot kell neki eldobni.
    • 2 Kurtz – ha már emlegettük.  Multifunkcionális lap, lesz olyan szituáció, amikor érdemes keresni és 7 vp-ért kirakni, de általában eldobni akarjuk majd valaminek. Hármat egyelőre még nem használnék belőle, mert nagyon tempótlanul is be lehet húzni – Mulligan ide vagy oda – de a jövőben akár még ez is változhat...
    • 3 Homokforgatag – alapból 0 vp-s leszedés, alternatív kereséssel.
    • 3 Prevenció – szintén elég univerzális, ha fenn van a követőnk, 0 alap költséggel reagál, ha meg nem, akkor visszaadja magát az áramlása.
    • 1 Füstös késdobáló – párféle helyszín jó ide. Mivel a Kincses sziget már kirotált, a legeffektívebb kiesett, de az alternatív öléssel párosuló leszedés elég komoly érv mellette.
    • 1 Dűnetenger – még egy alternatív helyszín, általában jobb a Késdobáló, de sosem baj, ha van egy alternatív ölésünk, aminek más funkciója is van.
    Ezzel elkészült a paklink, de ezúttal is a végére hagytam valamit, ami innen nem maradhat ki:
    • 3 Művészek céhe – kéket használunk, a paklink eleve 59 lapnál többől áll, ráadásul a drágított környezetben még az átlagnál is jobban adja magát. Használjuk bátran!
    Mivel a paklink 61 lap, kettőt akár ki is vehetünk. Talán a Homokforgatag és a Tl’urlang tojás a leginkább speciális lapok, amikből 1-1 darabtól meg lehet szabadulni, de mindkettőt érzem olyan erősnek, hogy bevállaljuk a nagyobb pakliméretet. Még a végére pár lapról írok, amit kihagytam: a Bűvös oázist akkor használtam, amikor két Erdővel játszottam, mert sokszor megérte betenni egy harmadikat és termelni egy zanszilánkot, 3 Erdő mellett azonban néha elég rosszul jött ki. Éjfattyak közül a Nz’kromithlan a mágust azért hagytam ki, mert az áramlása itt nem az igazi, semlegesítésként meg tudnánk nála jobbat találni. A Dv’getta robajkeltő sem rossz, de néha nagyon tempótlanul tudott jönni, ezért hagytam ki, de egyik se olyan rossz, hogy élből elvessük, próbálgatni kell őket! Az áramlása a Fagyúrnak és Nagylábnak is jó lehet, de itt elégnek éreztem a leszedéseket. A Fagyúr a kör végi lap miatt mindenképp megfontolandó. Ezenkívül összeraktam egy olyan verziót is a pakliból, ami jobban rámegy a hordázásra, és bevetettem azokat a lapokat, amik áramlásból két tokent adnak (Fekete herceg, Ky’rin, a rettenet), valamint ide az Apró segítség is működött. Ez picit másfajta pakli, de egész érdekes. Szóval vannak ötletek és irányok, csak ki kell próbálni őket!

    A végleges paklilista tehát:

    A végére egy játékra invitállak titeket: bár ebben a paklileírásban nem szerepel, a júliusi Zén kiegészítőben meg fog jelenni egy ide nagyon hasznos lap. Az áramlása egy hajszálnyival gyengébb, mint az Aszályvarázsé, viszont a keresett Kurtzaink eldobásával komoly erőforrás-előnyt adhat nekünk. A lap egyébként egy Chara-din épület és egy felújítás. Kitaláljátok ebből, hogy melyik lesz a lap? Ha igen, írjátok meg kommentbe! :)

    Jó játékot kívánok mindenkinek!

    Szabó András
    (Eddig 3491x nézték meg.)
    Cookie/süti kezelés
    Weboldalainkon cookie-kat (sütiket) használunk, hogy személyre szóló szolgáltatást nyújthassunk látogatóink részére. Tudjon meg többet...
    OK