Hírek
Lapkereső
Pakliszerkesztő
Online HKK
Info
Gyakori kérdések
HKK klubok
HKK kezdőknek
HKK Kódex
HKK szintlépés
HKK-t forgalmazó boltok
Kérdezz-felelek
Megjelent kiegészítők
Mi is az a HKK?
Őslich szabályok
Sorsoló program
Statisztikák
Teljes szabálykönyv
Tiltott és módosított lapok
Új Nemzedék lapok
Megmérettetések
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
HKK Bírók
Kiemelt vidéki versenyek
Legendák Viadala
Lezajlott versenyek
Mai versenyek
Nemzeti bajnokság
Profi pontok és versenyzők
Szintlépés
Versenykiírások
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
HKK versenyadmin
Közösség
Fórumok
HKK találkozó
Legendás cél: országjáró
Legendás cél: sorbemutató
Legendás cél: 1000 lap
Megosztások
Paklileírások
Szavazások
Toplisták
Egyéb
AK Archívum
Blog
Írások, novellák
Letöltés
TF és ŐV könyvek
Védnöki Program
Videók
Zsákbamacska beváltás
Webbolt
Termék
DB
Ár
Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Bejelentkezve:
Beállítások
BDV Profil
Eddigi vásárlásaim
Eddigi ajándékaim
HKK eredmények
Beholder.hu megnyitása
Kilépés
- Minden témában-
Hatalom Kártyái
Túlélők Földje
Webbolt
Keresés
Gonosz jellemű lapok
Lassan megint az elemzés végére érünk, de még nem lőttünk el minden puskaport. Egyrészt hátra vannak a semleges lapok – amik szerintem nem lettek rosszak – valamint az ultrák, promós és kódos lapok széles tömege, amikről szintén fogok írni. A pontozás marad a szokásos:
10 pont – Erős versenyspoiler, amely több pakli alapja lehet, akár káoszformátumon is előtérbe kerülhet.
9 pont – Kiemelkedő lap, több helyre befér majd, vagy győzelemesélyessé tesz egy koncepciót. Káoszformátumon is megállja a helyét (bár ott már nem ez lesz a paklik sztárja).
8 pont – Nagyon jó kártya, a saját paklijába kötelező darab, de más paklikban is felbukkanhat, kiegészítő jelleggel (inkább korlátozottabb környezetben) káoszformátumon is elférhet.
7 pont – Jó lap, nem feltétlenül miatta fogunk meccseket nyerni, de még bőven használható, elsősorban Új Nemzedék formátumokon.
6 pont – Nem kifejezetten nagy szám, de speciális Új Nemzedék formátumokon előtérbe kerülhet.
5 pont – Nem túl erős lap, a saját paklijában is már csak nagyon erősen korlátozott formátumokon tudom elképzelni; valamint azok a lapokat is ide sorolom, amiket csak bontott környezetben tudok elképzelni, de ott prémium lapok lehetnek.
4 pont – Épített paklis környezetben gyenge, frissen bontott és válogatós versenyeken viszont az erősebbek közé tartozik.
3 pont – Bontott környezetben még használható, máshol már gyenge lap.
2 pont – Már Frissen bontott versenyeken is csak nagyon kiegészítő jelleggel vagy gyengébb bontásnál férhet el.
1 pont – Inkább hagyjuk...
Fairlight
1. szintű kalandozó (6):
Amikor megjelent az első gondolatom az volt, hogy Villámháború. Aztán a második: oké, de abba hogy teszem be a Fairlightot? Adta magát a gondolat, hogy Mardakor misztikussal, és ezt ki is próbáltam a tesztelésen. Sokszor jó volt a játék elején, de a középjátékban immáron 4 teljesen haszontalan lapom volt, ami annyira nem tetszett. Ettől függetlenül pörgősebb paklikban lehet vele próbát tenni, mert azért a bele épített előny egyáltalán nem rossz.
A mogokok csele (7):
Igen, az ellenfél készülhet rá, kicselezheti. De a befektetett lapot könnyedén visszaadja, ÉS még némi asztal kontrollt is ad – nagyon arányos üzlet 1 VP-ért.
Agarannin (6):
Stabilizálhatja a kalandozó pakli asztalát, ha egy lépésből nem oldja meg a gaz ellenfél. Inkább lehetőség ez, mint valódi veszély. Ha a második körben annyi a játékom, hogy van egy aktív, 3 / 4-es lényem 1 élettel, az 2024-ben is kevés lesz.
Daniell Wildrose (6):
Mivel az epikus kalandozó követő már csak (J)-re olcsóbbít, szükség lehet Wildrose olcsóbbító képességére. Más kérdés, hogy a jelenlegi lapkészletben ezt a játékot még kicsit oldschoolnak tartom és kérdéses, hogy működhet-e.
Drakolder annihilátor (8):
Meglehetősen olcsón lepucolja az asztalt – kivéve a drakoldereket – és még erősödhet is. Bontott vagy draft versenyen nem is csekély mértékben! Az egyik legjobb erőegyensúllyal rendelkező ritka a kiegészítőben. Az illusztrációja pedig lenyűgöző!
Drakolder entrópiafaló (6):
Emlékszel, hogy 2025-ben Nekeresdalsón a Nyuszi-kupán Pisti 6-ost dobott a Drakolder entrópiafaló képességére? KÉTSZER! Ezen a történeten kívül nem bízom benne, hogy bármi babér teremne egy ennyire kiszámíthatatlan erejű lapnak. Főleg, hogy még nem is olcsó mellé...
Drakolder mágus (6):
Az biztos, hogy amikor a játék egyszerűsége mellett fogunk kampányvideót készíteni, akkor nem ezt a lapot fogjuk bemutatni. Maga a lap egyébként nem rossz, mert elég hatékony parát tud tenni az asztalra, csak itt is az a kérdés, hogy vajon ez meg fogja-e érni a 4 varázspontot. Az biztos, hogy kezdeményezni fogom Miklósnál a tiltását azokon a versenyeken, ahol én bíráskodom.
Ellenvarázslat (10):
Középjátékban ingyen, de max. 1 VP-ért jövő lapcounter (ha létrejön). Ha így gyenge lenne, akkor védekezik is. Ha még mindig nem lenne elég, akkor az újonnan megjelent Kedvenc trükköm keresi is. A gyakorlatban persze ez nem mindig ilyen egyszerű, mivel a játék elején még nem lesz mit semmizni és bizonyos lapok ellen csak 2 vp-re lehet olcsóbbítani, de ezzel együtt is szerintem az egyik leghasználtabb lapja lesz a kiegészítőnek.
Fairlight papja (7):
Mivel ősmágiás, és visszaadja a befektetett költséget, így kiegészítő paklikban drágítás ellen helye lesz. Sok asztalon maradó lappal operáló pakliban a drágítása is releváns.
Kalózostrom (6):
Kalózainkra úgy hat ez a varázslat, mint Popeye-re a spenót! Idézéssel együtt ingyen van, visszaadja a lapot illetve adhat 1 ZSZ előnyt is, valamint ki lehet osztani a kijátszás körében 4-6 plusz sebzést. Már csak az a kérdés, hogy a kalózok mennyire akarnak majd hordázni...
Káoszhorgony (7):
Mellette szól, hogy 1 VP-ért (idézve ingyen) képesség megoldás és előnytermelés egyáltalán nem rossz. A jelenése révén ráadásul a lapelőny is garantált. Ellene szól viszont, hogy ő maga megoldható, és az elmúlás jelző kérdés, milyen gyorsan képes leszedni a lapot, aminek a képességét elvettük. Meglátjuk, hogy ezek az érvek és ellenérvek mit fognak végül hozni neki.
Kedvenc trükköm (9):
A Tengermély kiegészítőben megjelent elődje is alaposan felforgatta a metát, ez most sem lesz másként. Az, hogy egy választott reakciónk a trükk kijátszása révén 1 VP-vel drágább lesz, semmit nem ront azon a tényen, hogy az optimálisat választhatjuk az adott helyzethez. Nem mindegy, hogy az Angyali kórus szava, a Megszakítás vagy a Gyémántgólem a jó választás. Káosz formátumon meg jöhet az Abszolút preventálás.
Mentőhajó (3):
Ha egy lényemet szeretném megmenteni, kizárólag Mitch Buchannonban bízom. Nagyon körülményes a használata, még bontott környezetben is eléggé esetlegesnek tartom.
Most már elég (9):
Csak azért nem adok neki 10 pontot, mert a jelenlegi meta úgy érzem, nem igazán kedvez neki. De ezt leszámítva egy kegyetlenül erős lap. Bár le lehet most már reagálni, a gyorsan terülő pakliknak nagyon sokszor nincs két tartalék manája, hogy az eleve optimális reakciót kijátsszák rá. Ha pedig kijön, Isten irgalmazzon…
Önzetlen drakolder (6):
Ősmágia, közepes költség, korrekt méretek, jól fésült haj, mi kellhet még egy sikeres drakoldernek? A válasz valami hasznos képességben rejlene. De sajnos egy esetleges, nem is túl hasznos jelző manipuláló képességet kapunk, ami egy diffeomorfátorhoz képest eléggé nevetségesen hat. Kár, mert a versenyeken való szereplése a sok különböző jelző miatt intenzívebbé tehetné a HKK segéd használatát.
Tigrissárkány (8):
Az előző verziója nagy spoilernek lett kikiáltva, végül róla forgatták a Bukás második részét. Ez a verzió is nagyon ígéretes az impozáns méretekkel, kedvező költséggel, mágikus védelemmel és támadással. Az előző csalódás azonban óvatossá tesz, döntse el a jövő, hogy beválik-e ez a lap! A mostani, varázslatos meta miatt valószínűleg népszerűbb lesz, mint az elődje, a 2 vp viszont gondot jelenthet azoknak a pakliknak, amik nem tudják olcsóbbítani. Szerencsére van legalább 2, aminek ez nem lesz gond.
Topázsörényű pegazus (7):
Még nem tudom, hogy viszonyuljak ehhez a laphoz. Az Obszidiánsörényű pegazus a maga korában remek volt, ez rá hajaz, ám az, hogy az első körben nem dobat két lapot és nincs reakcióvédelme, eléggé nagy visszalépés a korábbiakhoz képest. E mellett viszont van egy nagyon érdekes lapelőnyt adó képessége, ami viszont kicsit antikombó az egyébként sok színből álló pegazus-paklival. Ezzel együtt mind a 9 színből aligha lesz lapunk, így néha-néha el fog sülni jól ez a képessége.
Villámló (7):
A lapban rejlő szóvicc annyira szörnyű, hogy szégyellem, hogy nem én találtam ki. Egyébként kiegészítő jelleggel pegazusok és villám lapok mellé is jó lesz, bár egyiknél sem ő lesz a pakli csúcsa.
Sheran
Aquan (5):
Egy legendás kalandozó második felújítása ez a lap. Bár a lap szellemiségét sikerült megőrizni, extrém nagy erősödést nem láthatunk. Félek, hogy ez kevés lesz az üdvösséghez, bár kalandozók védőszentje mellett azért egy próbát lehet vele tenni.
Bolesh, az óriáspók (7):
Komoly kijátszáskori képességekkel rendelkezik, amik fényében az 1 vp 2 zsz költség nem is feltétlenül sok. A reakció képessége esetleges, de a hajóknak például komolyan lehúzhatja a vitorláját.
Darin, az erdő védelmezője (4):
Annyira szűk a semlegesítés spektruma, hogy ezt nagyon nehéz komolyan vehető kijátszási módként értékelni. A gyógyulás/sebzés képességben lenne fantázia, de sajnos az ellenfél körében semmit nem tudunk kezdeni vele, így félkarú rabló marad, ami félkarú óriás is lehetne. Bontott versenyen viszont jó lesz, már csak azért is, mert az áramlása miatt sok veszíteni valónk nincs.
Dzsungel (5):
Mérgező pakliba talán el fog férni, bár szerintem vannak nála jobbak. Esetleg valami Toborzós felállásban is meg lehet nézni, hátha.
Fekete skorpió (7):
Igaz, két lépésből és csak a saját körünkben, de 2 VP-ért lopni egy 2-es IK-jú lapot nem hangzik rossznak. Utána marad még egy észrevehető méretű skorpió is az asztalon, ez már egyenesen jó! Arra azért kevésszer lesz példa, hogy az ellenfelünk megvárja, hogy 3 méregjelzővel tudjuk extra nyomás alá helyezni.
Földanya hívása (9):
A most megjelent jelzős leszedések közül ezt tartom a legjobbnak. Egyrészt mert maga a képessége is nagyon erős, másrészt pedig mert van a színében egy olyan pakli, ami eléggé könnyen tudja levinni a költségét. Ez pedig nem más, mint a mérgező deck (illetve azért emlékezzünk arra, hogy a Résföldi expedíció is ebben a színben van). Már a Kreátor műhelyében megjelent verziója is megmutatta, hogy a nettó 2 lap előny játékot eldöntő tényező lehet, de 2024-től A gyalázat lemosása mellett a zöld színnek szinte fix a 6 leszedése a paklikban.
Lélekvándorlás (9):
Kezeli a gyűjtőt, gyógyít, lapelőnyt ad, nem is túl drágán. Csak azért nem kap 10 pontot, mert az illusztrációja alapján a Babaváró pluszt már nem lehet felvenni vele nem meggyőződésem, hogy erősebb lesz, mint a hasonló alapokra épülő Száguldó idő. Minden egyéb tekintetben egy nagyon erős lapról beszélünk.
Mágikus párducszobor (6):
Kijátszom, megnézem az ellenfél kezét, visszahúzom a lapot, fixen visszakapom a költségét az ereklye miatt; ÉS ha mázlim van, még némi tempó előnyt is ki tudok facsarni belőle. Régi szép idők mellé akár jó is lehet, mivel ott nem kell tartani attól, hogy a Kreatív termik megszívatja.
Méregdúsítás (8):
Egy újabb érdekes alternatív nyeréssel rendelkező lap. Első pillanatban kicsit meseinek tűnik a történet, valójában a tesztelésen azért egész sokszor kijött. A kijátszásának körében nyilvánvalóan megoldjuk, különben ki sem tennénk. Az azt követő körben a saját képessége miatt sima ügy. És általában a harmadik kör a szűk keresztmetszet. De ha erre építünk, akkor azért bőven megoldható. Mivel a lapot visszaadja, azért olyan nagy rizikó nincs benne.
Méregelementál (10):
Szia, uram, Tűztomboló érdekel? Annál azért egy hajszállal gyengébb a költsége, valamint az izomból generálható lapelőny is hiányzik, cserébe viszont hosszabb távon nagyobb ütőlényként fog funkcionálni. Mivel nagyon kevés a lapsemlegesítés a metában, ezért ennek a lapnak minden, zölddel játszó pakliban bérelt helye lesz.
Mezoterápia (7):
Bontott és draft környezetben erős pislogásra ad majd okot, amikor csatában meggyógyítjuk vele egy lényünket, ÉS mi is gyógyulunk 5-öt, ráadásul cantrip is. Hagyományos környezetben a gyógyulós pakliba lehetne jó, de a hazai egészségügy viszonyait ismerve lehet inkább más utakat keresnek majd a játékosok a gyógyulásra.
Ördögűző (6):
Az Istenölő sikerét több epigon próbálja meglovagolni. Az Ördögűző ennek egy kevésbé sikerült példája.
Pulzáló méregtorony (6):
Nem sok választja el attól, hogy jó lap legyen, de a kötelező építő költség miatt szerintem nem lesz az. Általános tapasztalat, hogy a mérgező pakliban viszonylag könnyen lehet a lényeinkből masszív ütőlényeket csinálni, és nem ad túl nagy előnyt, ha ütés helyett egy ilyen épít fel valaki. Persze azért a nagykörönkénti 6 ÉP sebzés nem rossz, de ennek is van egy kockázati effektusa: az elsőt saját körben meg kell lépni, és ha az (S) képesség nem jön össze, akkor az ellenfél körében – amikor azért a védekezési bónusz nélküli lényeket könnyebb vele lelőni – nem fog működni. Márpedig, ha az epikus paklik pakliépítési tendenciája folytatódik, akkor nem lesz annyi mérgező lény benne, hogy mindig működjön.
Sheran ékköve (8):
Mérgező pakliban optimális, a játék elején a tempója jó, később meg minőségi lapelőnyt ad. Figyeljünk, hogy újrahasznosító lényeket is keres, bár ez a képesség erősebb lett volna, ha egy évvel korábban jelenik meg.
Sheran haragja (5):
Bontott versenyen a két lap leszedés miatt nagyon kemény lesz. A második képességét ritkán fogjuk használni, de azért ha lejár az idő és az utolsó körben vagyunk, akkor ne feledkezzünk meg róla. Máshova inkább a Tökéletes csendet tenném.
Sheran papnője (7):
Ez megint az a lap, ahol leginkább az bennem a kérdés, hogy hova lesz jó. Frissen bontott versenyen komoly előnyt jelenthet, de mivel ritka, ott azért kevésbé fog megjelenni. Talán mérgező pakliban jó lesz, de mivel ő maga nem mérgez, a Sheran ékköve nem fogja olcsóbbítani. Alanori lápvidékben is lehet vele próbálkozni, ha befér a szín.
Szeszélyes vipera (7):
A véletlent nem szeretjük, mert mindig a legrosszabbkor hagy cserben. A visszavételt jelentő képessége legalább fix, és az nem is gyenge képesség. Saját paklija mellett lassabb, asztalt kontrolláló pakliban lehet esélye.
Tharr
Élező szerszám (6):
Sosem rossz egy olyan tárgy, ami vissza tudja adni a belefektetett lapot. Ugyanakkor a kötelező csont és a viszonylag speciális előny, amit ad, szerintem eléggé lekorlátozzák a használatát. Egy Dobótőrös, akár Molluszkos pakliban ki lehet próbálni, de azért szerintem vannak ennél a lapnál jobbak oda is.
Felnövekvő nemzedék (9):
Megelőlegezem neki a magas pontszámot, mivel egy hasonló képességekkel bíró Tharr lap – az Ongóliantok dühe – már egész szép karriert futott be. Ahhoz képest ennek óriási előnye, hogy akár ingyen is jöhet, valamint lényt is megfoghat, hátránya viszont, hogy néha drágább is lehet, nincs kompenzációja, jelenése, illetve a zanszilánk költséggel sem lehet játszani. Alapvetően én a dühöt jobbnak érzem, de ha intenzíven építünk a kalandozókra, akkor ez a lap is komoly meglepetést tud okozni. Márpedig kalandozók azért elég sok pakliban előfordulnak.
Gruangdag harci rúnája (8):
2 zanszilánkért leszedni nem rossz, de azért messze nem esek tőle hasra. Ami már érdekesebb, hogy ha szörnyet szedünk le, akkor a megkapott csont miatt azonnal visszaadja az árát. Ráadásul utána sem mehet el mellett szó nélkül az ellenfél, mert további lapelőnyt lehet vele generálni. Az egyetlen problémám vele, hogy jelenleg a lényes paklik nincsenek annyira a metában, ez pedig könnyen kiszoríthatja a Gruandag harci rúnáját is. De ettől még önmagában ebben a lapban sok a lehetőség.
Hasznos holmik bazárja (7):
Elsőre nem tűnik extrának, de tesztelésen az egyik legjobbak utált lapom volt. Gyakorlatilag folyamatosan tud játszadozni a Dobótőrökkel, a visszavétele miatt elég nagy sebzés-potenciál van benne, főleg, ha ezt még sikerült megtámogatni néhány sebzés növelő forrással. Az egyetlen gond a kötelező építő lény, ami viszont sokszor megnehezíti a használatát. Molluszk mellé ezzel együtt biztosan működni fog, de az Alvilág ura így már nagyobb kérdőjel nekem.
Hátbaszúrás (8):
Leginkább a Megszakításhoz tudnám hasonlítani, ami szerintem az egyik legerősebb jelzőleszedős azonnali. Annál szerintem mindkét képessége kicsit gyengébb, a 2 Dobótőrnél általában értékesebb a 2 mana, és a nem-lény lapok lereagálása is szélesebb körű, mint a vp-t vagy lapot adó forrásoké. Szóval annál valaminél gyengébb, de összességében nem érzem, hogy lefelé lógna ki ezeknek a varázslatoknak a sorából.
Kamazunga Lopotomos (6):
Múlt félévben Maigner Lopotomos kapcsán már megírtam a véleményem az ilyen típusú lapokról. Nem szeretem az ilyen lapokat, mert nagyon nagy a véletlen-faktora a működésének. Ráadásul mivel az elmúlt időszakban jobban törekszünk a flavorok használatára, ráadásul picit még drágább is, mint a lila társa, szerintem az ő szintjét sem éri el.
Kigyúrt Toma (8):
Ha kijön magában jelző nélkül, akkor nagyon gyenge lap, mondhatjuk, hogy használhatatlan. Egy jelzővel már kezd veszélyesnek tűnni, 2 jelzőnél Isten irgalmazzon! Ezenkívül van egy nagyon érdekes izmozós képessége. Kalandozók védőszentje mellett ezzel a lappal kezdeném a paklit, az nem kérdés, de akár máshova el tudom képzelni, attól függően, hogy mennyire tudjuk a jelzőit kihasználni. Ha Mákrózsával tud álmot kapni, az határozottan vicces.
Minotaurusz erőművész (7):
Saját paklijában a magas költsége ellenére hasznos lehet, könnyen be tudjuk olcsóbbítani. és a képességei is hasznosak. Máshova viszont szerintem kissé körülményes és drága. Talán ha kapott volna egy óriás altípust is…
Moa tengeralattjáró (6):
Nem túl drága permanens leszedés, de erősen korlátozott, hogy mit tud megoldani. Nekem viszont túlságosan speciális, ráadásul az elmúlt időszakban nem is annyira az asztalon maradó nem-lény lapok dominálták a játékot. Így most nem igazán látom, hova tenném be. Talán hajók közé kiegészítő pakliba.
Monozoid (2):
Ebben a lapban én nem sokat látok. Manapság a semmiző lapoktól elvárjuk, hogy vagy a semmizés mellett mást is csináljanak, vagy ha azt teszik, akkor az legyen folyamatos. Erre egyik sem igaz, ráadásul így, hogy passzívan jön, még ütőlényként sem igazán tényező. És szerintem bontott környezetben is vannak jobb semmizések. Ha repülne, talán elgondolkodnék rajta, de valószínűleg akkor sem.
Nincsenek szavak (8):
Miért van az, hogy a forrásimmunitás nem számít ma már célozhatatlanságnak? Ha ez meglenne, szerintem gigaspoiler lap lehetne ebből a lapból. Ezzel együtt sem rossz azért, hiszen két laptól is megszabadít (bár egyiktől csak ideiglenesen), ráadásul az, hogy az egyiknek a képességét veszi el, szerintem még jobb is, mert a halálsikolyok, életek ellen is hatékony. Az Önbeteljesítő jóslat népszerűsége alapján szerintem ez azért használható lap lesz.
Sziklaomlás (3):
Bontott környezetben hasznos lesz, márcsak azért is, mert akár több lényt könnyen le lehet vele szedni. Ugyanakkor kicsit tartok a laptól olyan szempontból, hogy általában a játékosok a legzavaróbb képességű lényeiket eleve lenn hagyják a tartalékban, hogy ne kelljen attól tartani, hogy az ellenfél leüti. Így félek, hogy a tényleges lapelőny minőségileg mennyit fog jelenteni.
Tengerjáró (7):
Asz-phaltos hajó pakliban kifejezetten erős volt, mert a Szellemszolgák könnyen felépítették, ha kellett, kicsit lehetett helyettesíteni is, és stabil előnyt adott, meg segített a flottában. Más paklikban annyira nem érzem.
Tharr papja (7):
Hatékony asztalkontroll, bár ilyen funkcióban az Istenölőt és a Császári kínmestert is sokkal jobban szeretem. Az aktiválási lehetősége azonban érdekes, ez megadhatja az esélyét, hogy bekerüljön paklikba.
Törpe gladiátor (7):
Azt tudom írni, mint nagyon sok másik kalandozóhoz: ha a követő megadja neki a szükséges szintet, akkor már nagyon jó, mert egyszerre asztalkontroll és nehezen levakarható ütőlény. Anélkül azonban picit kevés. Meglátjuk, mennyire fog működni ez a szintlépéses téma.
Törpe tárna (6):
Ha tudunk Szellemszolgákat termelni, akkor kifejezetten szimpatikus, hiszen akár már egy építésével is lehet kör végén 2 lapot termelni, ez nem sokkal rosszabb, mint az elég gyakran használt Björthauk tréfája. Ha meg van még egy lényünk, az ingyen 3 lap több mint csábító. A kérdés inkább az, hogy azok az épületes-Asz-phaltos paklik, amik igazán ki tudják használni ezt a lapot, összességében milyen erősek lesznek.
Troll dorong (7):
Érdekes, kreatív lap. Trollok közé nagyon hasznos ütőerő, amúgy meg egy jó leszedés. Leszedésként az vele a baj, hogy mivel a mi körünkben történik, egyszer a négyes sebzést be kell vele vállalni, amúgy meg az, hogy fog-e létezni a troll pakli. De az ötletessége miatt mertem neki eggyel több pontot adni, mint amennyit először gondoltam.
Ultraritka lapok
Halálosztó (8):
Kreatív képességekkel rendelkező lap, ugyanakkor a mai környezetben talán kicsit drága. Kérdés, hova férhet be. A Thargodan pakli adja magát, ott csonttermelések miatt akár a második körben is kijöhet. E mellett, ha valami zanszilánkos, sok kis lénye pakliban próbálkozunk vele, oda is működhet, már csak a manatermelése miatt is. Összességében érdekes lap, gondolkodni kell rajta, de van benne erő.
Káoszplazma (7):
Nagyon jó lapnak tartanám, ha csak a szövegét olvasnám el, és nem néznék a bal felső sarkára. Ott ugyanis egy elég magas idézési költség szerepel, amihez ráadásul 3 csont is kell. És ez már gond. Részben azért, mert nincs semmilyen alternatív képessége, részben pedig azért, mert a komponensre épülő paklik többségében a színe nem az igazi. Mindezek ellenére lehet vele próbálkozni, mert ha kijön, gyakran szinte magában meccset nyer, de megvannak a maga korlátai.
Ősi nekronmágia (9):
Érdekes, mert azt gondolom, hogy ez egy kreatív lap, aminek a kreativitása igazán sosem fog előjönni. Hiszen a lap legerősebb képessége kétségkívül az ingyenes 3 lapos gyűjtőgenerálása, és emiatt fogják használni, mert ez a mai környezetben nagyon olcsó. A másik képessége viszont jellemzően a nekronhordáknál értelmezhető, ugyanakkor annak a paklinak eddig pont az volt az előnye, hogy pénztárcabarát, és nem hiszem, hogy bárki befektetne oda 3 ultraritkáért. Aki meg be tudja szerezni, az valószínűleg nem ezt a paklit rakja majd össze. Ettől függetlenül az első képessége miatt tuti, hogy versenylap lesz.
Promós lapok
A Dungeon sárkánya (7):
Járjas-sárkányos pakliban nagyon adja magát, részben az ára miatt, részben meg azért, mert gyorsan hatalmas sebzéseket tud produkálni. Máshova ugyanakkor kicsit esetlennek érzem, nagyon drága, és ha nem vagyunk agresszívek, akkor ez a max. ÉP csökkenés is elég sokáig elviselhető.
Eldarenth, az ősi tűz (8):
Újabb tüzes promólap. Szerintem hatékonyabb, mint az előző, mert a játék elején nehéz levakarni, és ha már egyszer működött a képessége, akkor lapok terén rosszul már nem jöhetünk ki belőle. Főnixek mellé kifejezetten jól működött, de el tudom képzelni akár valami másfajta környezetben is. Igazán sajnálhatja, hogy Kurtz-cal már nem volt ideje összebarátkozni...
Vonyító motyogó (8):
Sokat tesztelt és nagyon érdekes lap. Be lehetett tenni Motyogó pakliba „csak úgy”, hiszen körönként akár 2-3 lapot eldobat, sebez, feltámad, ez nem olyan rossz, de kifejezetten érdekes kombós paklikat is rá lehetett építeni. Tesztelésen játszottam olyan pakli ellen, aminek minden lapja 0-ért jött, kivéve néhány, de az extrém drágán. Bajnok manifesztációja mellett 20-at is lőtt, ezért kellett rá egy maximum limit, de még így is van benne lehetőség. Kíváncsi vagyok, mit hoznak ki belőle a játékosok.
Tükörsárkány (8):
Ennél a lapnál is az a fő kérdés, hogy mennyire fog neki a viszonylag drága idézési költség keresztbe tenni. Mert amúgy nagyon kemény lap: rögtön kettő lényt termel nekünk, és a 8-as újrahasznosítást a gyűjtőgenerálás nagyon utálni fogja. És akkor még mindig van benne némi beépített lapelőny. A kérdés inkább az, hogy hova lesz jó? A tesztelésen sárkányok mellett kifejezetten hatékonynak bizonyult, és Sheran követője mellett is csinált vicces dolgokat. Majd elválik, hogy ez mire lesz elég összességében.
Libertan védőtornya (7):
Hatékony védelem lényes-hordás paklik ellen. A probléma csak az, hogy a lényes-hordás pakliknak annyi baja van, hogy így is alig-alig merik őket versenyre vinni. Emiatt attól félek, hogy egy olyan pakli ellenlapja lesz, ami ellen jelen pillanatban nincs szükség ellenlapra. Ha meg mégis, lények ellen előbb használnám a Tömegátkot, mint őt. Ha esetleg fordul egyet a meta, talán még előjöhet. Viszont ne felejtsük el, hogy nemcsak lények sebzését csökkenti, hanem bármilyet, és a gyógyítás pedig jó egy gyógyítással nyerő pakliba is.
Pondi, az ősmágus (8):
Lassan járj mellé nagyon jó kis alternatív olcsóbbítás, igaz, hogy az Írnokok céhével minimálisan antikombó. E mellett bármilyen főleg varázslatokkal operáló pakliba jó lehet, a körönkénti 2 izom azért már elég kemény fenyegetést jelent magában is. Bár a költsége nem olcsó, de ez talán lesz annyira jó, hogy így is több helyre beférjen.
Hiei ellentámadása (8):
Szilánkcsapda után egy újabb zanszilánkos reakció fehér színben. Ha összevetjük őket, ez kissé drágább, ugyanakkor, amíg a Szilánkcsapda maximum minőségi lapelőnyt tudott adni, ebben benne van a tiszta előny lehetősége is. Nagy hátránya viszont ahhoz képest, hogy amíg ott választhatunk a reagálás és a lövés között, itt a lövés feltétele, hogy reagáljunk is vele. Ez szerintem erősen le fogja korlátozni a használatát, de lényes paklikban még így is elsülhet jól.
Tömegátok (8):
Hasonló problémám van vele, mint a Libertan védőtornyával, hogy szerintem nem a jelenlegi metára reagál. Ugyanakkor annál nagyságrendekkel erősebb, hiszen nem a lények ütőerejét tudja meggyengíteni, hanem szinte teljesen lehetetlenné teszi a használatukat, ez pedig óriási különbség. Egy csupa lényes paklit ez eltehet önmagában, ami azért nagyon nagy szó. Így szerintem ez a lap már bőven azok között van, amiket nem lehet figyelmen kívül hagyni.
Orgling túsztárgyaló (8):
Szintén egy általam sokat tesztelt és nagyon szeretett lap volt. Mivel van egy élete, az első lopást akár következmények nélkül megúszhatjuk, ha saját magát nevezzük meg. De talán ennél is viccesebb Orgling kártevőket átadni, amiket így gyakorlatilag lapokra tudunk beváltani a lopás mellett. És az áramlása is kifejezetten érdekes, saját paklijában, vagy ha kettő van belőle kézben, könnyen lehet, hogy érdemes befektetni a 2 kártevőbe, de akár egy Thargodan pakli is kérhet vele 2 Mhorgot, ha a követője megszűnt. Mondjuk ezt a Thargodan-orgling fúziót egyelőre nagyon nem látom, de ki tudja, voltak már ennél durvább keveredések is a HKK történetében.
Eliza, a felejthetetlen (8):
Sokan szidták a bemutatóban, de szerintem egyáltalán nem egy rossz lap. Az ára nagyon kedvező, a folyamatos gyógyulás meg kezdetben ugyan nem olyan bosszantó, de hosszú távon okoz kellemetlenséget. Ráadásul, a halálsikoly-feltámadás kettős miatt nem könnyű optimálisan megoldani. A semmizésvédelem pedig már csak hab a tortán.
Karneol pegazus (7):
Azt leszámítva, hogy az egész tesztciklus alatt kaméleonsörényű pegazusnak olvastam valamiért, nagyon nem maradt meg nekem ez a lap, talán nem is véletlenül. Pegazusok közé persze ki lehet próbálni, de szerintem a 3 vp-s költsége rengeteg, még akkor is, ha amúgy erős képessége és frappáns védelme van. Láttam már Zarknodos pakliban is próbálgatni, de ott meg ritkábban jött ki vele a másik szín. Ezzel együtt nem használhatatlan lap, de szerintem javarészt vannak nála jobbak.
Mozgástér (9):
Na, ez már nem rossz! A tesztelésen egy ideig lapot fogott meg, úgy elég keménynek éreztem, de így is jó. Az ereje különösen varázslatok megfogásánál jön elő, ahol a reakciódrágítása miatt szinte kizárt, hogy vp-ben rosszul jönnénk ki belőle, ha meg létrejön, a +1 lap miatt már igencsak jól járunk vele. De jobb híján vagy sok reakció esetén más nem-lény lapokra is kijátszhatjuk. Kedvenc trükkömmel is kifejezetten jól működött. Persze az Ewgbert megszakítása nagyobb előnyt ad, de azért annak a kockázata is magasabb.
Mutáns szirén (9):
Alapból a hármas csábítás már nem egy rossz képesség, de ez a lap még annál is többet tud. Az immunitások elvétele saját paklijában igazi kincs lesz, onnantól nincs az az UR bűbáj, amit a galád kis szirénkéink ne tudnának ellopni. És az is öröm, hogy van egy alternatívája, ha éppen nincs mit csábítani. A Max Ép-növelést inkább kellemetlenkedő képességnek nevezném, mint igazán erősnek, de azért ne feledjük el, hogy ott van, néha meccset lehet vele megnyerni!
Szabó András
(Eddig 5090x nézték meg.)
Létrehozás:
2023. december 11.
Utolsó frissítés:
2023. december 11.
Az oldal korábbi verziójának megtekintése