Külön lehet reagálni egy asztalon maradó lap sikeres kijátszás utáni képességére, és külön a lap kijátszására. Először a lap kijátszására kell reagálni, majd ha a lap létrejön, akkor lehet a kijátszás utáni képességére. Ezen a módon meg lehet védeni testrészekkel egy Éjsárkánytól (új) egy galetkit, vagy Zilak-din főkancellárral 0 VP-ért meg akadályozni, hogy Móg, a behemót varázspontot adjon vissza. Ezt a gondolatmenetet már akkor elkezdtük követni, amikor kimondtuk, hogy az asztalon maradó lapok sikeres kijátszása utáni képessége már egy asztalon levő lap képessége (ld. A mogokok szövetsége, vagy Lord Korell (új) és a Tömegátok esete).
Leszedhetek-e egy életjelzős lényt Az igazság pillanatával (új), ha az ellenfélnek nincs más lapja játékban? Hiszen pl. a Déja Vu (új) esetében is a lapra írt sorrendben jönnek létre a képességek, ezen analógia alapján, Az igazság pillanatánál (új) először lelövöm a lény, leesik az életjelző, majd az ellenfélnek fel kell áldoznia.
A kérdés jó, és a gondolatmenet azon része is igaz, hogy a lapok hatásai a rájuk írt sorrendben jönnek létre. Ott csúszik félre a dolog, hogy a lények és lapok csak a lap teljes hatásának létrejötte után kerülnek a gyűjtőbe, akkor vizsgáljuk le az életet is, és akkor esik le az életjelző a lényről. Tehát a kérdésre a válasz: nem szedi le az életjelzős lényt Az igazság pillanata (új). Az egyéb hatások mindig a lapra írt sorrendben jönnek létre.
A lapra rakható maradó lopó lapok működése (pl. Szörnybűvölés (új), Morfok csábítása, Gazdagok választása, Tolvajkulcs stb.): A lapra rakható lopó lapok (bűbájok vagy tárgyak) folyamatosan kifejtik a hatásukat. Ha nem így lenne, akkor nem bűbáj lapra/lényre vagy KF-es tárgy lenne a típusuk, hanem mondjuk általános varázslat. Ha leszedik a lopó lapot, akkor a lap visszakerül az előző gazdájához. Ha semlegesítik egy időre, akkor is visszakerül, de amikor a lopó lap visszanyeri a képességét, újból ellopja a lapot. Ha a lopó lapon szerepel, hogy az ellopott lap a gyűjtőbe kerül, ha a lopó lap leesik (pl. Tolvajkulcs, Tirranda), akkor ha a lopó lap elveszti a képességét (mégha csak átmenetileg is), úgy kell tekinteni, mintha a gyűjtőbe került volna, így a lopott lapok is leesnek. Ezek alól a szabályok alól csak akkor van kivétel, ha egy lopó lapon más szerepel.
Ha tárgyat rakok egy galetkire (pl. Izzó lemezpáncél), azt nem lehet megakadályozni testrész feláldozásával, mivel az se nem varázslat, se nem hatás. Viszont a tárgy képessége már hatás, amit megakadályozhatnék ugyan, de nem sok értelme lenne, hiszen a tárgy rárakott lap lévén folyamatosan kifejti a hatását. Azonban ha egy Izzó lemezpáncéllal ölök meg egy büntetéses lényt, az büntetni fog, ha azonnal megöli a lényt, mivel a páncél -4 ÉP-je egy hatás, ami miatt meghalt a lény.
A Molluszktól kapott fattyat el lehet lopni Lefizetéssel. A fatty idézési költsége 1, tehát 1 komponensért lehet elvenni.
A Lefizetés szakértelem az alap idézési költséget nézi.
Ha a Kreatív affinitást az ellenfélre játszom ki, és dobatok tőle, akkor ő húzhat egy lapot. Ez nem hátrány, hanem a lap képességének része, tehát pl. Zarknod börtöne mellett nem húzhat.
A hármas mágikus ereje (új) régi verzióját akkor lehet kijátszani, ha összeadod a játékban levő lapajaid és önálló jelzőid számát, és ez pontosan három.
Ha egy lapnak passzivizálást igénylő képessége van (pl. Ferwagor, elementál lord, Moa torpedóvető), és nincs rá írva, hogy egy körben hányszor használható, azt bármennyiszer használhatom, feltéve, ha tudom aktivizálni valamilyen módon.
Taumaturgia (új) nem tiltott semmilyen versenye, csak akkor, ha ezt a versenyhirdetésben külön kiemeljük. Tiltott mágián pl. tiltva szokott lenni.
Ha egy lappal a pakli tetejéről a gyűjtőbe dobatok lapot, akár a saját paklim tetejéről, az nem számít húzásnak.
Páros gyógyulás 2 VP-ért + Elkötelezett + A fény tava + Déli napsütés összesen 20 ÉP-t gyógyít. (2*3+2+2)*2 = 20. Mivel az én lapjaim, én döntök arról, hogy milyen sorrendben hassanak a Páros gyógyításomra.
Használom a Vízióféreg, vagy Lohd Haven familiálisa képességét, miközben a játékban van egy Fény tava és egy Elkötelezett. Ha elköltök ötször 1 VP-t, összesen 30-at gyógyulok.
A Hatalom korlátozásán nem tiltottak azok a lapok, amelyek korábban ritka lapként jelentek meg, de a felújított változatuk nem ritka (pl. Energiaspirál (új)A középszer pusztulása (új)). Ilyenkor mindig a lap ikonjának színét kell nézni.
Nem sebezhetek önkényesen kevesebbet egy lényemmel a harc ütési fázisában, mint a lény sebzése. A lény csak akkor sebezhet kevesebbet, vagy többet, ha azt valami játékbeli lap, hatás stb. módosítja.
A Tiltott mágiát versenyeken régebben csak a kiegészítő pakliban lehetett használni. Mára ez a lap már elévült, így ezt a szabályt eltöröltük.
Thu'zad megszégyenítése nincs hatással követőre, helyszínre, szabálylapra, hiszen ezeket a lapokat "normál" lapok nem befolyásolhatják. Azt pedig már korábban leírtuk, hogy a vízió szabályt sem módosítja.
A helyszínek kijátszása nem minősül lapkijátszásnak. Így Ősi béklyó mellett ki lehet játszani második lapként, és egy korábbi, hibás FAQ-vel ellentétben a Lábadozás sem esik le tőle.
Negatív robbanás sebez az ellenfélen, ha ő leszedte a követőmet.
Páros versenyen nem adhatja át a pár egyik tagja a másiknak a kezdés jogát. Minden esetben a kockadobás dönti el a kezdési sorrendet, ahogy azt az AK147-ben leírtuk.
Mennyei áldást, ha a saját lapomra használom, nem vehetem vissza vele ugyanazt a lapot, amit lelőttem.
Elenios küldetésénél nem kell egyből a húzás után kijátszani a lapot. Elég, ha a húzáskor megmutatom, majd később bármikor kijátszom, teljesül a küldetés. A küldetés teljesítéséhez nem kell a lapnak sikeresen létrejönnie, akkor is teljesül, ha megakadályozzák a sikeres létrejöttét.
Ha kijátszok egy Védekezést, akkor az ellenfelemnek a következő csere fázisában ki kell mozgatnia a lényeit, hogy az őrposztjában levő lények száma ne haladja meg az őrposztjának módosított méretét. Az összes őrposztban helyet nem foglaló lényt is kell mozgatnia (pl. Kisebb angyal).
Az Ork lángvető nem fegyver, mivel nincs rajta fegyver altípus.
Berakhatok Mardakor misztikust a pakliba akkor is, ha Raia nincs benne a pakli négy alapszínében. Ebben az esetben két másik Raia lapot használhatok a misztikus mellett.
Az élet megakadályozz, hogy a szkritter szabállyal visszavegyem a szkrittereket. Az élet definíciója nem azt mondja, hogy forrástól véd, hanem azt adja meg, hogy mitől nem véd. Minden más dologtól véd az élet. Emiatt nem működik a 2-es Vezetőkészség-Magzat kombó sem.