A sárkányok háborúba mennek

Aki a korábbi cikksorozatomat követte a blogon, annak biztos rémlik, hogy ritkán állok be a sorba. Sokkal inkább kísérletezni szeretek olyan koncepciókkal, stratégiákkal, amiknek viszonylag nagy az eredményszórása, cserébe azonban színt visznek a metába. Emellett a játékfelfogásom is afelé tol, hogy gyakran nyúlok all-in paklikhoz.

Most is egy ilyen koncepciót hoztam Nektek, kifejezetten Új Nemzedék formátumra hangolva. A kombinációra tesztelés során bukkantam, mikor szerettem volna kipróbálni a listán lévő sárkányokat. Gondolom, nem árulok el túl nagy titkot, hogy a jövőben is jelennek majd meg új és felújított példányaik is.

Először az epikus követővel támogattam meg őket, de túl uncsinak találtam ezt a verziót, és kicsit bevállalósabbra hangoltam a csapatot. A felújított, törhető Sárkány úrnőt szerettem volna használni, ezért kipróbáltam 4 laposnak, aztán néhány szabálylappal. A Tábori adóval összekapcsolt megoldással korábban többször is indultam versenyen, szóval nem volt teljesen ismeretlen a terep. Az eredménnyel azonban nem voltam teljesen elégedett, mivel követő levétele mindig túl nagy hátrányt okozott a paklinak.

De egyáltalán miért is akartam én ennyire a törhető követőt, mikor az epikus majdnem ugyanazt tudja... - tehetitek fel a kérdést. Nos, azok a picinek látszó különbségek valójában orbitálisak! A körönként egyszeri olcsóbbítással szemben a törhető követő minden sárkányomat olcsóbbítja. Nem csak az életpontjukat növeli, hanem a sebzésüket is, és ami még ezeknél is fontosabb, rezisztenciát ad nekik. Ez utóbbi képesség miatt akartam mindenáron ezt a követőt játszani. Ugyanis ez a legtöbb leszedés ellen védelmet nyújt. Fontos azonban figyelni rá, hogy van néhány markáns kivétel. Ilyen például a csábítás, ami célpont lényt lop. Ez ellen a gyíkjaink védtelenek továbbra is.

Említettem, hogy a követő levétele túl nagy tempóhátrányt okozott, és erre megoldást kellett találni. Mivel eleve 3 lapos kezdésben gondolkodtam, innen már csak egyetlen lépés volt a Kreátor követői, és a 2 lapos indulás. A sárkányaink az úrnő miatt olcsók és védettek, plusz még egy „szintet is lépnek”. Már csak azt kell elérni, hogy létre is jöjjenek. Ezért a másik követőm az Antimágikus rakshallion lett. Ha két törhető követőm van, és mindkettő zavarja az ellenfelet, akkor előlép a klasszikus, „melyik ujjamat harapjam?” - dilemma. Akármelyiket töri le, nagyon kevés életpontja marad, és a hüllőink jó nagyot ütnek. Elég, ha az egyik meglóg, a partinak vége. A harmadik opció se sokkal biztatóbb. Mert ha mindkét követő fennmarad, akkor meg a tempó, plusz a reakció- és leszedés-védelem fogja feltenni az i-re a pontot.

Szóval a narancs kombináció megvan. Nézzük a stratégiát!

A kevés lapos kezdéseknél nem szabad kontrolljátékban gondolkodni. Ezt a kezdőknek súgom, akik esetleg nincsenek tisztában ezekkel az alap dogmákkal. A kezdőkéz hamar leürül, és egyszerűen nem húzhatunk blankot! Ami jön, azzal rögtön akcióba kell lendülni, nem várhatunk arra, hogy az ellenfél mit fog csinálni. Ezzel a paklival folyamatosan támadni, kezdeményezni kell. Épp ezért csak olyan lapokat szabad beválogatni a készletbe, amikkel ezt a stratégiát követni lehet. Minden egyes lapnak fenyegetést kell jelentenie, lehetőleg minél nagyobb fenyegetést. Mindezért az olyan sztárok, mint a Sárkányfőnix vagy a Tűztomboló, itt nem jutnak szerephez.

Jól néz ki a választott kombináció, de ugye mindössze 2 lappal kezdünk... Most sokan rávágják, hogy: Mardakor ajándékozó! Nos, ezzel csak két baj van. A fontosabb és komolyabb probléma, hogy ha behúzzuk, gyakorlatilag kikaptunk. Hiszen ebben a koncepcióban egyszerűen nincs helye egy ilyen kártyának az asztalon. Másra pedig nem jó. Ez a kockázat pedig túl nagy ahhoz, hogy bevállaljuk. A másik gond, hogy a 3 lapos kezdések ellen blank. Szóval én inkább egy másik megoldás felé fordultam.

A pakli a Felzárkózással indul. Ezt a lapot nem kell bemutatnom. Ideális a laphátrány ledolgozására. Ha a counter-védelmünket belövi az ellenfél, erre akkor is nehezen fog reagálni az első két körben, és szinte fixen 3-at, de legalább 2-őt tuti húzni fogunk vele. (Ha kezdünk, és mindkét követőnk fenn van, nem tudja védekezésből megfogni.) Ha pedig egyszer már kijelentettem, hogy nagyon gyorsan elürül a kezdőkéz, akkor a Fókuszálással is számolhatunk. Ezzel el is köteleztem magam a kék szín mellett.

Még mindig a stratégiánál tartunk, nem a konkrét lapkészletnél. Kezdés esetén a lehető legkomolyabb agressziót kell asztalra tenni egy jó nagy sárkány formájában. Létre fog jönni, és rezisztenciája okán leszedni se lesz egyszerű. Szinte biztos, hogy be fog tudni ütni, és akkor az ellenfélnek a követőtörésre már nem marad elég életpontja. Mire felírja az első Vp-jét, már csakis a védekezésen törheti a fejét. Innentől kezdve pedig teljesen mindegy, hogy hány lappal van neki több a kezében, hiszen csak az számít, hány megoldást húzott. Egy klasszikus kontrollnak pedig nem túl sok akad azokból erre a helyzetre. Az egyik ilyen A nagytanács ítélete, de azzal általában csak side-ból játszanak a játékosok...

Szóval kezdés esetén a stratégia egyszerű, és világos. A nagyobb kérdés, hogy mihez kezdjünk, ha az ellenfél kezd, és zsigeri indíttatásból leszedi valamelyik követőnket? Nos, kétféle út nyílik meg ilyenkor.

Ha az ellenfél egy marék countert húzott, nem marad más megoldás számára, muszáj leszednie az Antimágikus rakshalliont, különben a lapjai semmit sem érnek. Ez esetben a tempónk nem változik, és ha egy sárkány asztalt ér, jó eséllyel beüti azt a maradék kevés Ép-t. Ide tehát olyan sárkányok kellenek, amik 1 Vp-ért kiférnek, és van reakciódrágításuk.

Nézzük, miket találtam:
A már említett kék szín miatt Napocska, a sivatagi fény gyakorlatilag kötelező. Mellé egyfajta csatlósként kelleni fog Kurtz mester is. (Napocskáról kicsit később bővebben is írok. Beszédes, hogy egy idő után elkezdtem „Napocska-paklinak” titulálni ezt az összeállítást.) Feketéből a Vámpírsárkány is két kézzel jelentkezik játékra. Őt azt hiszem, nem kell bemutatni. Ne hagyjuk hát a kispadon, és van egy talán meglepő harmadik is, aki nem más, mint a Meta-morf. Mivel 2 lappal nyitunk, ellenfelünk pedig jó eséllyel 4 vagy 5 lappal kezd majd, ezért valószínűleg 3 jelzőt fogunk tudni vele lepakolni. Az ellenfél nem drágíthatja őkelmét, van hálója, és persze repül. Ha három izommal leficcen, a követőnk buff-ja miatt, 5/5, ami pont elég a maradék Ép leamortizálására. Itt visszautalnék az ajándékozó elvetésének okaira. A Felzárkózás és a Meta-morf sokkal nagyobb játékerőt képviselnek, mint a 2 helyett 3 lapos kezdőkéz. Márpedig vagy ezt játszom, vagy azt. Ütik egymást.

Na de vissza a lapokhoz! Itt már két színünk adott, de a harmadik nem teljesen egyértelmű. Sárkányok minden színben vannak, és elég sok irányba elvihető ez a pakli. Lehet pirosat választani, Lohd Haven sáhkányával, és természetesen a kihagyhatatlan Nekronsárkánnyal. Végül azért vetettem el Dornodont, mert az utóbbi nem tud leugrani az asztalra az első körben. Az első körös passz luxusát pedig nem engedhetjük meg magunknak. Nem fogom leírni, hogy melyik színt miért vetettem el, inkább rátérek a választottamra, a fehérre.

Az Antimágikus rakshallion letörésének esetére ugyan nem találtam lapot, de ha ellenfelünk a tempónkat akarja inkább megakasztani, akkor ugyancsak rossz nyomon jár. Olyan 1 Vp-s megindulásokat válogattam be ide, amikkel a Sárkány úrnő levételekor tudunk operálni. A sárkányok közül a Jégsüvítő épp ilyen, a Womath pedig meghatározza az isteni szettünket is. Neki alapból van rezisztenciája, tehát ha a követő védelmében fixen létrejön, utána igen nehéz lesz levakarni az asztalról. A harmadik szett 1 Vp-s megindulás pedig az Oázisfészkelő lesz. Ő ugyan leszedhető, de mivel feltámad, és amúgy is visszahúzatja magát, nagyon sok könnyet ez esetben sem ejtünk érte. A fenyegetés a gyűjtőből is fenyegetés. Van még egy első körös, 1 Vp-s megindulás a sárkányok között, ezekből a színekből, amit semmiképp ne hagyjunk ki, ő pedig Gakk, az Észak ura. Jó eséllyel izommal érkezik, tehát a leszedése sem lesz költséghatékony. Ha pedig beüt, kap még egy izmot. Sajnos az első körben nem tud Vp-t adni, de akár két körvégi lapot igen. Illetve ha 2 izom van rajta, az egyikkel visszavehetjük őkelmét, és a másikra mégis kaphatunk 1 Vp-t... ha nagyon kell.

Mielőtt összeszámolnánk, hogy hol tartunk, még egy nagyon fontos követővédelmet meg kell említenem. Ő pedig nem más, mint az Ezeréves drakón. Igen, nem egyszerű beszerezni, de az ingyen, gyakorlatilag megakadályozhatatlanul okozott 3 Ép sebződés, epikusok ellen jó eséllyel azonnali győzelmet, egyéb paklik ellen pedig igen komoly terrort jelent. Ritkán fogjuk kijátszani, de a végjátékban persze esetleg még erre is sor kerülhet.

Nézzük hol tartunk:

29 lapnál járunk, és a paklink gerince megvan. Nézzük, hogy miben szenvedünk még hiányt?

Mivel a 2 lapos kezdőkezünkön a Kreátor követői csak a 3. körben javít egyet, addigra viszont általában szeretnénk összecsomagolni... szóval erőforrásra mindenképp szükségünk lesz. Hamár fehér az isteni szettünk, az új Homoksárkányt a világért ki ne hagyjuk a buliból! Sajnos ő egyik fent vázolt opciónál sem ideális megindulás, tehát bármelyik követőt is veszi le az ellenfél, nem szeretjük kezdőkézen látni. A középjátékban, illetve ha a koncepciónk sértetlen (azaz mindkét követőnk a helyén), akkor a legjobbak egyike. Működése nem igényel különösebb magyarázatot, azt hiszem. Mivel a rajta lévő izmokra erőforrásként tekintek, ezért került erre a slot-ra, de persze sebzésként is elég jól funkcionál. A másik fehér erőforrásunk nem más, mint a Gammanó! A semlegesítését nyugodtan figyelmen kívül hagyhatjuk, ebben a deck-ben erre nem nagyon lesz se lehetősége, se szükségünk. Rá az azonnali két grátisz lap miatt esett a választásom. A paklink nagyobbik fele dobható neki, így teljes lelki nyugalommal meg is indulhatunk vele, ha úgy van, de ennél sokkal gyakrabban fog segíteni abban, hogy pótoljuk a kezünket. Szívfájdalom nélkül dobjuk be csontnak, ha útban van a hálója! A harmadik erőforrás kék. Hendiala familiárisa sajnos ugyancsak nem tökéletes nyitás, rá leginkább a második körben számítunk. Viszont kis gyakorlás után látható lesz, hogy micsoda pörgést képes egymaga beindítani. Szóval muszáj használnunk. Az utolsó erőforrásunk egy apróság lesz, amire kicsit a gyógyítás felelőssége is hárul. Egy vízióférget passzíroztam még a csomagba. Ez újabb 10 lap, már 39-nél járunk.

Gammanó, és Napocska számára az ideális játszópajti A Dungeon szolgálója. Belőle a maximális 4 darabot muszáj használni, hiszen ha manót olcsóbbítunk vele, azonnal elő is ránthatjuk a haverját. Ideális esetben akár mindkét manó kifér így egyetlen Vp-ből. Vegyük észre, hogy a szolgáló morf, tehát egész nyugodtan lehet sárkány is, és mivel feltámad, valamint járj-kompatibilis költségű, ez egy elég fontos fegyverténnyé tud válni. De ha már morf... A Változatos morf is fel tud támadni, jó eséllyel olcsón, és Napocskán kívül nincs Semmizésünk, szóval őt nem lehetett kihagyni. Belőle azonban csak 2 fér deck-be.

Még két szettnek maradt hely. Az egyik slot-ra a Léleksárkány kapott meghívást. Igaz, hogy nincs reakciódrágítása, és 2 Vp-s költségével az első körben követő nélkül nem is fér ki, de ha kezdünk, széles vigyorral fogjuk az asztalra csapni. Ilyenkor 6-ot üt lehelet nélkül is, amivel ki tudjuk szedni ellenfelünk kezéből pont azt a lapot, ami leginkább fáj majd neki, és a maradék ÉP-jéből garantáltan nem tud majd követőt törni.

Az utolsó szett egy beleszólás lesz, ami azonban megindulásnak sem rossz. Ez edig nem más, mint a Védőangyal. Alapból 1 angyalt ad az őrposztunkba, de jó eséllyel az ellenfélnek lesz több lapja kézben, szóval inkább 2-vel számoljunk. Az 4 Ép sebzés egyúttal biztosíték a követők fennmaradására is. Trükkös a további hatása, és értékes a jelenése is.

Az elején ígértem, hogy Napocskára még visszatérek. Leginkább 5 lapos kezdőkéznél tud nagyon paraszt lenni ez a szende kis cukiság. Ilyenkor ugyanis, ha dobásból kijön 1-ért, 1-es reakciódrágítással, a maradék három lap gyűjtőbe (!) dobása az ellenfelet 4 lapjától szabadítja meg. Az már csak hab a tortán, hogy ha gyűjtőből működő lapot dob, azt ki is Semmizhetjük a sárkánymanóval. Esetünkben persze most nincs mód ennyi lapot eldobni. De optimális indulás 1 Vp-ből Kurtz kikeresése után, X 1-re állításával, Kurtz eldobásából van egy 4/4-es sárkányunk, és ez csak egy opció volt. Ha az ellenfél háromlapos kezdőkézzel indul, megtehetjük azt is, hogy 1 Vp-ért játsszuk ki Napocskát, eldobjuk neki a másik lapunkat, és az ellenfél kezdőkeze máris 1 laposra degradálódott. Arról már ne is beszéljünk, hogy milyen csúnya, mikor a Felzárkózást sikerül behúzni mellé... Végig se számolom. Ehelyett mutatom a lista végét.

3 Homoksárkány
3 Gammanó
3 Hendiala familiárisa
1 Vízióféreg
4 A Dungeon szolgálója
2 Változatos morf
3 Léleksárkány
3 Védőangyal

összesen 51

A lapok egy része helyettesíthető olcsóbbakkal, de nyilvánvalóan csak a hatékonyság kárára. Illetve bármelyik másik színből beválogathatók ide illő lapok. Ha valaki szeretné fejlesztgetni, csak arra figyeljen, hogy a stratégia ne változzon. Ne akarjon kontroll játékot, vagy kombót játszani egy ilyen felállással, azokra vannak sokkal jobb narancs lap kombinációk.

A pakli használata nem igényel semmilyen instrukciót azon túl, mint amiről már szót ejtettem. A side felépítése és használata viszont igen. A Semleges csatamező elleni játék sajnos eléggé kilátástalan. A sárkányaink drágák és védtelenek ellene. Hiába írja az Antimágikus rakshallion, hogy eggyel többet húzunk, a Kreátor követői-nek a szövege egyértelműen 4 lapos kezdést ír. Szóval 4 a 4 ellen. Mivel mező ellen gyakorlatilag 30 lapot side-olva sem lennének 50%-nál jobb győzelni esélyeink, én inkább elengedtem ezt a matchup-ot. Persze lehet próbálkozni olcsóbb, reakcióvédelemmel ellátott és/vagy leszedés/lopás ellen védett lapokkal a side-ból, de ezek más ellenféllel szemben nem lesznek jók, és a hatásfokuk sem garantált. Nézzünk inkább más felállásokat!

Alapvetően az epikus követők ellen készült ez az összeállítás, tehát ellenük jó eséllyel csak gyengíteni tudnánk a deckünket, erősíteni nem nagyon. Velük tehát különösebben nem foglalkoztam. Ha kétszer kezdünk, kb. biztosan megverjük, ha ő kezd kétszer, akkor az esélyei sokat javulnak, de még mindig nálunk a labda. Biztosan jönni fog egy szett NTI, vagy más ősmágiás leszedés, illetve lopás nála a side-ból, de ezekkel nem kell foglalkozni. Az epikus kizárólag a védekezésére fog összpontosítani, hogy valahogy túlélje az első offenzívát. A stratégiánk nem kell változzon: támadni mindenáron!

Ami viszont probléma, a Zarknod bilincse, és börtönében. Főleg az utóbbi, mivel ott kezdőkéz nélkül nézünk szembe a tényekkel, és a laphúzásokat is a hajunkra kenhetjük. Szerencse a szerencsétlenségben, hogy amíg a mező csillaga le nem áldozik, addig Zarknodéknak nem sok babér terem, így viszonylag kevés jöhet velünk szembe. Ellenük mindenképp top-deck-re is működő, lehetőleg egynél több lapelőnyt generáló megoldásokat kell betenni. Úgy szoktuk ezt mondani, hogy börtönné kell alakulni side-ból. Lopások, feltámadó lények, víziók, szóval permanens lapelőny. Ez a kulcsszó. Hogy ki, mit tart erre megfelelő side-lapnak, azt nehéz megközelíteni, én most nem is próbálkozom ezzel. Viszont érdemes lesz olyan lapokat választani erre a funkcióra, amiket Lassan járj! ellen is be tudunk majd cserélni.

Azzal kezdtem, hogy ez egy all-in pakli, és ezzel is fejezem be. Nagyon demoralizáló ellene játszani, mivel szerencsés/szerencsétlen matchup esetén az ellenfél joggal érezheti azt, hogy „elmész te a...” és igaza van. Ráadásul nem vigasztalja majd az sem, hogy lám, másik két ellenfél ellen meg nekünk nem volt semmi esélyünk. Szóval csak az válasszon ilyen paklit, aki jól bírja az ilyen szélsőséges eredményeket.

Jancsár János
(Eddig 3774x nézték meg.)
Cookie/süti kezelés
Weboldalainkon cookie-kat (sütiket) használunk, hogy személyre szóló szolgáltatást nyújthassunk látogatóink részére. Tudjon meg többet...
OK