Lapelemzés

Az aratás ideje (8): Alapból nem nagyon szeretjük a több lépésben működő olyan lapokat, aminek nincsen kijátszáskori képessége (azt, hogy jelzőt kap, talán ne vegyünk most annak). Tesztelésen, amikor összehasonlítási alapot kerestünk, akkor a Kimeríthetetlen tartalékhoz hasonlítottuk a lapot, és bár a következő Zén kiegészítőben rengeteg bűbáj jelenik meg, nagyon meglepődnék, ha ezek egy játszott koncepcióvá nőnék ki magukat. A lap azonban valamennyire mégis figyelemre méltó, hiszen ami manát ÉS lapot is tud termelni egyszerre azon rajta kell tartanunk az egyik szemünket.



Déli napsütés (8): Tökéletes definíciója az ingyennek a játékban. Szerintünk mindenki találkozott már azzal a játékban, hogy betörte az ellenfél követőjét, aztán egy Nekronsárkány arcon harapta a második körben. A Déli napsütéssel ez már a múlté, nagyban megkönnyíti a követőlövést, a 7 ÉP gyógyulás és a max ÉP növelés is ingyen történik, némi tempóért cserébe. Persze ha egy Nekronsárkány van az ellenfél őrposztjában, akkor még mindig foglalkozunk kell vele, de cserébe egy szusszanásnyi időnk legalább van.



Goblin pék (7): Ha nem lenne rajta az ingyen csonttermelés a lapon, akkor valószínű, hogy megtaláltuk az első időutazó goblint a pék személyében, egyenesen 2012-ből. Azonban az ingyen, és nagyon nehezen megcounterelhető csonttermelés az nagyon tetszetős rajta, egészen megpörgeti az ember fantáziáját. Korai játékban ingyen tudunk vele zanszilánkot termelni, ha betörik a Teremtő rakshalliont akkor sem vagyunk Varkaudar trágyában, illetve a Lassan járj!-as tárgy pakliban is biztos, hogy helyet fog majd kapni a lap.



Királyi beszolgáltató (9): paramétereiben egy nagyon hasonló lap már létezett a játékban, méghozzá a Grobox fluxustörő személyében. Ősmágiás erőforráscounter viszonylag kis statokkal (utóbbi persze meghízik, cserébe nem tudunk erőforrást használni), nagyon jó meta lapokat is elkap, többek között ilyen a Fókuszálás, Kyorg tudás, Bufa segítsége is, de nem rossz egy Mithril gólem ellen sem. Amikor a blogon cikkeztünk róla, akkor már szóba került, hogy az ilyen jellegű lapok létezése is befolyásolhatja a játékot, gondoljatok például a Most már elég!-re, amikor meglátjuk az ellenfél sidejában képzeletben sokszor egy hálót rakunk magunkra, nehogy beleszaladjuk.



Korrupt búzamester (9): tesztelésen akkora kedvenc volt ez a lap, hogy az valami hihetetlen. Annak ellenére, hogy a lapnak túl sok paklija nincsen, ennyire olcsón plusz kört még nem tudtunk termelni a játékban. Villámháború mellett igazán kegyetlen volt a búzamester, hiszen nagyon sok zanszilánkot termel a pakli, de egy Trinigan kontrollban is bőven megállta a helyét. Vegyük észre, hogy nem feltétlenül csak a Kronomágikus homokórával tudunk így már végtelenszer jönni, illetve csak a játékból kerül a semmibe, ha a pakliból generáljuk ki – például egy Nekromanta pálcával – akkor nem. Alakváltó ősköddel is másolható (ilyenkor már plusz rá reagálni), volt, hogy megszaladtak a plusz körök. Természetesen a két lap is korrekt, ha nincs még kreditünk arra, hogy elvegyük az ellenfél körét.



Lisztgólem (6): annak ellenére, hogy egy gyengécske lapról van szó, a hangulatára megszavazunk egy nagyon erős 10-est, mennyire király már az, hogy ha tűz lap száll el a kézből, az megsüti a gólemet? Annak ellenére, hogy feelinges a papír, nagy általánosságban egy 2 VP-s dobatás, ami utána nem csinál semmit az asztalról, nem igazán kompatibilis a 2018-as, brutális HKK-val. Persze nem mehetünk el amellett, hogy az Őrült Enkala, az animátor egy olyan követő, ami miatt minden gólem altípusú lény felértékelődik.



Orgling bűzpermetező (7): Az mennyire durva, hogy visszarakunk a gyűjtőből egy Orgling bűzistent, a költségének a töredékéért? Na, pont erre képes a permetező. Nekünk alapvetően nagyon tetszik a lap, elég sokat lehet rajta gondolkozni, viszont annyival egyszerűbb gyűjtőből játékba rakások vannak (kisebb feltétellel, például a már említett Nekromata pálca), hogy tényleg csak elméleti szinten pörgetjük az agyunkat rajta. A köteléke miatt háló mellett valamennyire izgalmas lehet.


Seriz, a kaszás (7): bár Kasszás Erzsi már nem köszön vissza a kereskedelmi csatornákon, Seriz, a kaszás bőven visszaköszönhet majd a versenyasztalokon. Bízunk benne, hogy Rox reprintelt lapjai miatt nagyobb körben kezdik majd el játszani a paklit. (Itt jegyeznénk meg, hogy nagyon jó ezzel kezdeni kezdő és amatőr ligában is a játékot.) Korlátozásban is el tudjuk képzelni, hogy működik a lap, korai játékban, amikor még van lap az ellenfél kezében addig jó lehet, hiszen vagy elégeti a csontit, vagy elégeti a húzott lapját.


Varázskrumpli (7): Kisgyerekek álma, sok mana, nagy per nagy. Az esetek 90%-ban a lapot manatermelésre fogják majd használni, néha pedig jó lesz topdeckre, amikor már nagyon felgyűlt a VP. Összességében szódával elmegy, azért tetszik talán, mert a Goblin pékhez hasonlóan nehezen megfogható az eldobós képesség. (Ha megdobnak pékkel, dobd vissza krumplival!) A Lassan járj! szintén szeretni fogja.


Varkaudar trágya (7): Anno a Varkaudar falunál a piros szörnyek elindultak a gyűjtőgenerálás útján, emlékezzetek csak vissza Diz-oh, a hősre vagy a Quwarkaudarra. Ez a vonal azonban itt meg is szakadt, és bár aki ismer, az tudja, hogy nagyon szeretem a varkaudarokat, mégis úgy gondolom, hogy a saját deckjében sem mindig lesz ez igazán jó. Ha van követőnk (vagyis ha mi kezdtünk, és már az első körben tettünk valamit az asztalra) akkor esetleg a második körben jó lehet a trágya, hiszen tudunk a genergált lapokból manát kérni, vagy lapot húzni. Ha valaki nagyon szeretné pörgetni viszonylag gyorsan a előránthatja a pakli nagy sztárjával, a Varkaudar fetisisztával is.

Egyed Dávid és Szatmári Bálint
(Eddig 5130x nézték meg.)
Az oldal korábbi verziójának megtekintése
Cookie/süti kezelés
Weboldalainkon cookie-kat (sütiket) használunk, hogy személyre szóló szolgáltatást nyújthassunk látogatóink részére. Tudjon meg többet...
OK