Hírek
Lapkereső
Pakliszerkesztő
Info
Mi is az a HKK?
Megjelent kiegészítők
Teljes szabálykönyv
HKK Kódex
Statisztikák
Sorsoló program
Őslich szabályok
HKK-t forgalmazó boltok
Új Nemzedék lapok
Tiltott és módosított lapok
Gyakori kérdések
Kérdezz-felelek
Megmérettetések
Versenykiírások
Lezajlott versenyek
Mai versenyek
Profi pontok és versenyzők
Szintlépés
Hatalom Szövetsége
Hatalom Szövetsége tabella
Nemzeti bajnokság
Legendák Viadala
Kiemelt vidéki versenyek
Versenyszabályok
Versenyszervezőknek
Közösség
Fórumok
Szavazások
HKK találkozó
Legendás cél
Toplisták
Megosztások
Paklileírások
Egyéb
HKK Blog
HKK Toborzás
HKK Védnöki Program
AK Archívum
Írások, novellák
TF és ŐV könyvek
Letöltés
HKK Videók
Webbolt
Termék
DB
Ár
Bejelentkezés
Felhasználónév:
Jelszó:
Regisztráció
Elfelejtett jelszó
Bejelentkezve:
Beállítások
BDV Profil
Eddigi vásárlásaim
Eddigi ajándékaim
Kilépés
- Minden témában-
Hatalom Kártyái
Túlélők Földje
Webbolt
Keresés
Argum City: Játék telefonról
Argum City: Játék telefonról
A hétvégén, szombaton volt az 50. Beholder találkozó, ahol első ízben bemutattuk az
Argum City
játékot egy részletes videóban. Aki személyesen is ott volt, attól szívesen látunk itt, a fórumban kommenteket, kérdéseket! Dolgozunk egy internetre felrakható videón is, amit hamarosan szélesebb közönség is megtekinthet.
Sokan kérdezték, hogy játszható lesz-e a játék telefonról is. Örömmel jelentjük, hogy igen :) A mai játékoknál ez már elengedhetetlen, hogy telefonról is nemcsak, hogy elérhető, de kényelmesen is játszható legyen. A Végzetúrnál mindig is szívfájdalmunk volt, hogy nem tudtunk egy külön app verziót csinálni hozzá, mert így utólag már óriási munka lett volna. Az Argum City-t viszont a kezdetektől úgy építettük fel, hogy a telefonos adaptációval ne legyen probléma.
Ahogy
írtam korábban
, a játékot html5/css-ben írtuk, amelynek nagy előnye a hordozhatóság, gyakorlatilag bármilyen platformon futtatható, ahol egy böngésző elfut. Persze ez a dolog nem ennyire egyszerű, az érintőképernyős alkalmazások kezelése sokban eltér egy PC-s felülettől, és persze mások a méretek, arányok is. A telefonos konverzióval egy külsős fejlesztőcsapatot, az OtterWorks-öt bíztuk meg, többek közt ők írják át a css-eket úgy, hogy a különböző felbontású telefonokon is tökéletesen mutasson a játék. Az Androidos verziónk gyakorlatilag 100%-kos, az IOS telefonokkal nehezebb a helyzet, mert az Apple nem igazán támogatja egy böngészős játéknál a teljes képernyős módot. De úgy tűnik, hogy ott is találtunk egy áthidaló megoldást.
Egy telefonos játéknál persze szokatlan, hogy el kelljen indítani a böngészőt, és onnan kelljen a játékot futtatni. Épp ezért csinálunk a játékhoz egy letölthető androidos appot is, de ez igazándiból csak egy kis program lesz, ami utána futtatja a böngészőt, meghívja a webcímet és kezeli a bejelentkezést. Az, hogy ez IOS-on is megoldható lesz-e, még egyelőre bizonytalan, de a böngészőből futtatás ott is garantáltan működik.
A fejlesztés során mindig figyelembe vettük, hogy eleve olyan paneleket, kezelőfelületeket tervezzünk, amelyek használata telefonon is kényelmes legyen. Nyilván a gombok a teljes képernyőhöz képest arányaiban nagyobbak a telón, hogy könnyebben rájuk lehessen bökni, messzebb vannak egymástól stb. Különös figyelmet fordítunk a tömörítésre is, hogy a grafikák - amelyekből azért elég sok van - ne foglaljanak több gigabyte-ot, és szerényebb képességű telefonokon is futni tudjon a játék, ill. ne kelljen folyamatosan egy töltőképernyőt bámulni. Nekem amúgy is az a problémám a mai játékok többségével, hogy a játékidő jelentős részét kitölti a „loading” képernyő, az Argum Cityben ez szerencsére abszolút minimális, hiszen a technológiának köszönhetően mindig csak az épp szükséges grafikákat tölti le a program, és utána pedig a böngésző cache-éből rántja elő őket, további töltögetés nem szükséges.
Tihor Miklós
Kövess minket a Facebook-on!
(Eddig 5380x nézték meg.)
Az oldal korábbi verziójának megtekintése