Argum City: chipek

Argum City chipek


Az Argum City bánya funkciójával már foglalkoztunk ebben a cikkben érintőlegesen. Emlékeztetőül, a bányában a bagalit, magnolit és paralit nevű argumötvözeteket bányászhatjuk. A karakterünknek bánya képességeik vannak, amelyeket fejlesztve, egyre mélyebbre áshatunk, egyre nagyobb hatékonysággal, és egyre gyorsabban termelhetünk. Maga a bányászat egyébként szinte teljesen automatikus, minimális törődést igényel, ha kibányásztunk egy mezőt, akkor a bányászokat rá kell állítani egy másikra, meg időnként meg kell javítani a csákányt.

A kibányászott ötvözeteket chipek gyártására használhatjuk. A chipek elsődleges célja az volt, hogy a felszerelést a játékosok customizálhassák, legyen taktikázási lehetőség, ne mindenkinek ugyanazok a paraméterei legyenek egy adott szinten. A Végzetúrból a fókuszkristályokhoz hasonló a mechanizmus, csak itt folyamatosan az összes fajta chip fejleszthető, ezért a választás ténylegesen megvan.

Létezik chip, ami az e-támadást, a k-támadást, az e-védekezést, a k-védekezést, a kritikust, a kábítást stb. tuningolja. Kezdetben néhány érc felhasználásával minimális bónuszt adó 1. szintű chipeket készíthetünk, de idővel kikutathatjuk a magasabb szintűeket is. A chipek berakására vannak bizonyos korlátok: nem tudunk minden chipet mindenfajta felszerelésbe berakni, mert valószínűleg bizarr dolog sülhetne ki belőle, ha valaki mind a 8 féle tárgyába e-támadás chipet rakna. Ezenkívül nem rakhatsz az 1. szintű fegyverbe 9. szintű chipet (és így sajnos nincs lehetőség a zöldfülű félistenek létrehozására).

Az elkészített chipek utólag nem szedhetők szét, de felhasználhatók ugyanolyan típusú, magasabb szintű chip készítésekor. Pl. egy 8. szintű e-támadás chip elkészíthető 2 db 7. szintű e-támadás chipből, vagy 1 db 7. szintű e-támadás chipből és megfelelő mennyiségű ércből, de nem csinálhatsz a k-támadás chipből e-támadást.

A játékban egyszerre több alkalmazottad lehet, mindet külön felszerelheted, a felszerelést fejlesztheted, chippelheted. A tervezés során azt láttuk, óriási káosz lenne belőle, ha veszel mondjuk mind a 3 alkalmazottnak 1-1 géppisztolyt, és mindet másképp chipeled, fejleszted, és ugyanezt eljátszod az összes többi felszerelési tárgyra. Kompromisszum gyanánt megszabtuk, hogy ugyanabba a fegyverbe ugyanazt a chipet kell raknod. Tehát ha van 3 lángszóród, ha az egyikbe raksz egy 3. szintű e-támadás chipet, akkor a másik kettőbe is azt kell raknod. Viszont ha egy alkalmazottadnak más fegyvert adsz, azt természetesen konfigurálhatod másképp is.

Az eredeti tervezés során az alkalmazott felszerelések mellett a robot cuccokat is akartuk chipelni, de végül ez az ötlet elvetésre került. Sok problémát vetett fel, és az implementációt is megbonyolította volna. Azért az ötletet nem dobtuk véglegesen, a robot cuccok chippelése egy jövőbeli fejlesztési lehetőség.

Tihor Miklós

Kövess minket a Facebook-on!
(Eddig 4920x nézték meg.)
Cookie/süti kezelés
Weboldalainkon cookie-kat (sütiket) használunk, hogy személyre szóló szolgáltatást nyújthassunk látogatóink részére. Tudjon meg többet...
OK